Teknoloji

Reuters Rus Haber Ajansı TASS İşbirliğini Sonlandırdı

Reuters haber ajansı, Rus devletine ait TASS haber ajansını, müşterilerine sunduğu platformunda kullandığı haber kaynakları arasından çıkardı. TASS’ın, Ukrayna’daki savaşı ele alma biçimi eleştiriliyordu.

Reuters’ın geçici CEO’su Matthew Keen, ‘‘TASS’ın içeriğini Reuters Connect üzerinden erişilebilir kılmak Thomson Reuters Vakfı İlkeleri’yle uyumlu değildi’’ dedi.

İkinci Dünya Savaşı sırasında 1941’de kabul edilen Reuters Vakfı İlkeleri, Reuters’ın bağımsız ve tarafsızlık içinde yayın yapmasının garanti altına alınmasını sağlıyor.

TASS henüz konuyla ilgili yorum yapmadı.

Rus haber ajansı, bazı Batılı haber kuruluşları ve basın özgürlüğü grupları tarafından Ukrayna’daki savaş konusunda yanlış iddialar ve propaganda yaymakla suçlanıyor. İşgalin başlamasından bu yana Google, Facebook ve Twitter gibi teknoloji devleriyle paralı TV servisleri Rus devletine ait RT ve Sputnik’e erişimi dezenformasyon yaydıkları kaygısıyla sınırlandırmıştı. RT ve Sputnik ise uygulama mağazaları ve diğer sosyal medya servislerinin erişim kısıtlamasını ‘‘haksız sansür’’ olarak değerlendirmişti.

Forbes dergisindeki bir habere göre Mart ayında fotoğraf servisi Getty Images, TASS ile bağlarını koparmıştı.

Reuters Connect, çoğu haber kuruluşu olan kullanıcılarının TASS haber ajansı içeriğine erişimlerini belli bir ücret karşılığında sağlıyordu. Reuters Connect, Reuters News içeriğinin yanı sıra müşterilerine Variety, USA Today ve CNBC dahil olmak üzere yaklaşık 90 üçüncü taraf içerik sağlayıcısından içerik sunuyor.

Reuters haber merkezi ise Reuters Connect’ten bağımsız olarak çalışıyor.

Reuters Connect ve TASS işbirliği 2020 yılında başlamıştı. O dönemde Reuters’ın başkanı Michael Friedenberg tarafından yapılan açıklamada bu işbirliğinden ‘‘kıymetli bir ortaklık’’ olarak söz edilmişti.

Basın açıklamasına göre, Reuters Connect’in TASS ile ortaklığı, müşterilere son dakika haberleri, özel videolar, Kremlin ve Rusya Cumhurbaşkanı Vladimir Putin hakkındaki videolar ile genel video ve haberlere erişim sunuyordu.

İşgalden bu yana Reuters Connect’in TASS ile işbirliği sosyal medyada büyük eleştirilere neden olmuştu. Politico’da yayınlanan bir makalede Reuters gazetecilerinin TASS ile ortaklıktan duydukları utancı dile getirdikleri belirtilmişti.

Reuters, haber ve enformasyon şirketi Thomson Reuters’a ait.

    İlgili Makaleler

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

    Başa dön tuşu